cr: weheartit
 
Sitter och planerar en eventuell resa till London senare i juli. Gud så kul det skulle bli. Vill vara på ca tretusen saker och se lika många, men nog ska man lyckas klämma in ordentligt med saker när man är där. Musikal, Madame Tussauds, Harrods, Harry Potter Studio Tour? Om det nu blir något vill säga. Känner på mig att jag skulle älska London, samt att det skulle vara ganska kul att hälsa på kusinen och se hur hon har det. Imorgon ska visst föräldrarna gå förbi resebyrån för att se vad de har att erbjuda, men annars kanske det blir att boka via ving eller liknande.
 
Däremot innebär det att det kommer bli väldigt svårt att få ihop min resa till Rom nästa år, om den blir av överhuvudtaget. Åh, vill så gärna åka dit också, men det är så dyrt att jag dör varje gång jag tittar på biljettpriserna. Den näst dyraste (som ändå är helt hyfsad) kostar ca fyratusen riksdaler nu när euron ligger högt, och det är den jag vill köpa. Till det måste vi räkna minst en photo-op (500-700 kr), hotell, flygresa plus att jag och min kompis hade tänkt åka in till Rom. Dessutom verkar det gå segt med extrajobbet. Om jag bara får det vet jag att jag kommer att kunna åka, men måste veta om jag får anställning innan 14 juni då biljetterna måste bokas. Ugh, så mycket som snurrar i mitt huvud just nu.
 
Annars då? Jo, var på bio i fredags med en kompis och igår gjorde jag väl inte sådär jättemycket, tittade några avsnitt Vänner och bakade en hallontartlett. Idag vaknade jag redan sex och sju bar det av till kusten för en fotbollsmatch som vi med nöd och näppe vann. Skavsår fick jag på köpet och är något bitter eftersom att det innebär att jag inte kommer att kunna träna imorgon.
 
P.S men snälla kan jag bara få det där extrajobbet nu????

Kommentera

Publiceras ej