I fredags gick jag alltså på bio, och filmen jag tittade var The Amazing Spider-Man 2. Marvel är en riktigt stor favorit hos mig och deras filmer går alltid hem, visst finns det en del sämre och någon jag blivit lite besviken på (Iron Man 3), men de är aldrig dåliga. Om någon frågar vilka som är mina favoritfilmer är finns alltid Marvel-filmerna inkluderade i svaret.
 
Så till själva filmen. Så. Himla. Bra. Simple as that. The Amazing Spider-Man är en riktig favorit och jag älskar den av hela mitt hjärta, kort sagt gjorde inte uppföljaren mig besviken. Karaktärerna är som alltid en av filmernas styrkor, och därför älskade jag att man fick lära känna dem bättre. Filmen fokuserar mycket på Peter och hans förflutna, vad som egentligen hände när han var liten och liknande. Hans bästa kompis Harry Osborn flyttar tillbaka och även det väcker gamla minnen. Samtidigt som han försöker reda upp sitt trassliga förflutna måste han konstant rädda New York och kämpa med mer vardagliga saker som kärlek, skola och familj. Trots att det är en actionfilm måste jag säga att fokus inte ligger på att rädda världen, utan på Peter och hans liv och det är så bra. Vi får se hur han tacklar att försöka hålla reda på sitt privatliv samtidigt som han måste vara Spider-Man, när han inombords är en rätt tilltrasslad tonåring.
 
Jag kan inte göra mer än rekommendera er alla denna film, och när jag gör det gör jag det av hela mitt hjärta. Så otroligt bra, hemsk, rolig och sorglig. En känslostorm rakt igenom. Om ni funderar att gå på bio, se den här filmen. Ni kommer inte att ångra er.
 
P.S Skulle dock rekommendera er att se första filmen "The Amazing Spider-Man" före ni ser denna, om ni inte redan gjort det. Uppföljaren är "fristående" men upplevelsen blir bäst om man har sett första också, då filmerna trots allt hänger ihop.
 
 

Kommentera

Publiceras ej